Fleasheim. levischberge. Nog een paar dagen.. - Reisverslag uit Flaesheim, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Fleasheim. levischberge. Nog een paar dagen.. - Reisverslag uit Flaesheim, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Fleasheim. levischberge. Nog een paar dagen..

Door: ChrisH

Blijf op de hoogte en volg Chris

19 Juli 2013 | Duitsland, Flaesheim

De zon wekt mij. En ik moet even weer voor mijn sanitaire stop. Ik geniet van de vogels en de prille ochtend. Nog even liggen is dan zo lekker. Maar de douche morgens is ook lekker. Als ik terug kom zijn de dames naast mij ook uit hun tent en aan het opruimen. Ze gaan naar Praag. En vragen hoe de weg is. We praten daar even over. Ik ontbijt weer met muesli en een liter melk. Ik geef hun mijn kaartje. En ontdek dat zij ook uit Flevoland komen. 2 nichten geboren in de Noord Oostpolder. De een woont in Amsterdam en heeft in ontwikkelingswerk in Ghana gezeten en de ander heeft een aardbeien bedrijf in Kraggenburg. Ze krijgen haast dus van namen kennen is niet meer gekomen. Om 9 uur start ik en tegen 10.15 uur drink ik koffie bij een bakker met een lekkere kersen koek. De streek waar ik nu door fiets heeft iets rustgevends. Rijpend graan. De combines zijn begonnen met oogsten. De kraaien pikken de laatste graankorrels weg. Een hagedis rent over de weg. Konijntjes spelen in de wegberm. Een valkje kijkt ook of er wat van zijn gading is. De boerderijen verspreid in het landschap. Bij Hamm rij ik langs het radierwerk dat is een stelling hoog op gestapelde takkenbossen waar zout water langs stroomt. Dat geeft een gezonde lucht. Langs het Lippekanaal rustig fietsend maar toch heb ik mijn dag niet echt het gaat bij momenten heel moeizaam. In Bork doe ik boodschappen en eet al vast een schnitzel het is 6 uur in de avond en een camping is nog 20 km. Een grote camping Ferienkamp Ahsener Heide heeft geen plaats voor een kleine tent en fiets. Ik ben woest. Het is 8 uur. Even verderop is de camping Am Bagger See en daar is plaats voor mij. Toch heb ik deze dag nog 90 km gefietst. Op het tenten terrein staan verschillende tenten, groot en klein. Gezinnetjes en families. Ook mensen die naar Praag fietsen. Voordat ik contact heb,. liggen ze in de slaapzak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 107467

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: