Wesel - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Wesel - Reisverslag uit Wesel, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Wesel

Door: ChrisH

Blijf op de hoogte en volg Chris

20 Juli 2013 | Duitsland, Wesel

Om 9 uur vertrokken van de camping aan de Baggersee en verder een rustige fietsdag gehad. Bij wat bewolkt weer, later op de dag weer zon. Langs een mooi natuurgebied en eenvoudige dorpjes. Waar je dan ineens in Holsterhausen een soort ruïne kerk tegenkomt waar een gedeelte van herteld is en fungeert weer als kerk. Een sfeervol geheel met een prachtige doopvond in een nis. Het lijkt Hollands gebied alleen zijn hier Biergardens en Schuttersfeesten. Het laatste pukkeltje zat er vandaag nog in, lijkend op de knobbel bij het Harde. Het valt mij steeds op hoeveel vriendelijke mensen er zijn. Als ik maar even sta te kijken op mijn kaart is er altijd wel iemand die vraagt of hij kan helpen. Vandaag ook een manneke die mij een alternatieve route wees omdat mijn route naar een dood punt ging. Waar een brug over een rivier in onderhoud is. Had ik dus om moeten keren. Fijn als mensen zo behulpzaam zijn. Er kan altijd wat zijn gewijzigd in de simpele paadjes waarover ik fiets. Ik sta hier op de grootste camping van Europa (zeggen ze) "Graf-insel" te Wesel. Een mega grote camping is het inderdaad voorzien van alle voorzieningen. Het lijkt wel een grote tentenstad. Ik wilde dat wel meemaken. Het heeft ook de allure van een grote camping, toch wel leuk voor een keer. Ik eet een patatje met braadworst. Vandaag toch nog 74 km gefietst en ik hoop morgen weer Nederlandse grond onder mijn voeten te voelen. Naast mij staat een echtpaar uit het Ruhrgebied dat via Wezel naar Munster fietst.

  • 21 Juli 2013 - 13:34

    Lize Besseling:

    Hoi Chris , de laatste loodjes voor jou. Heb respect voor je. Goede terugreis.

    Groeten Sjaak en Lize

  • 21 Juli 2013 - 14:39

    Jan En Gonny Foeke:

    Dag Chris, Vandaag de achterstand met stukjes lezen ingehaald. Wat een belevenissen en wat een mooi stukje over Anneke. Nog een paar goede dagen op de fiets toegewenst en alvast een mooie verjaardag woensdag. Niet gek voor een 65-jarige zo'n tocht achter de rug.

    Groeten,

    Jan en Gonny

  • 21 Juli 2013 - 19:51

    Marjo Willems:

    Heel veel succes Chris.
    Vandaag in de kerk heeft Ad de Kroon, als voorganger, nog jouw actie gepromoot.
    We leven allemaal met je mee hoor.

    Tot in Dronten,

    groeten van Jan en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 107463

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: