Toch last van het water - Reisverslag uit Krefeld, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Toch last van het water - Reisverslag uit Krefeld, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Toch last van het water

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

05 Juni 2013 | Duitsland, Krefeld

Het opstaan gaat wat moeizaam. Mijn hart slaat ook steeds over. Gisteren toch nog 90 km op de teller. Ik haal mijn 2 bestelde broodjes en kom in gesprek met een Duitser die Nederlands spreekt en een broer is van Teil Uilenspiegel. Het wordt tijd om te gaan. Maar bij de mooie stad Xanten is veel te zien. Nu begint het al, ga ik het museum binnen. Of bekijk ik wat er buiten te zien is. Ik doe het laatste Het is de moeite waard om een en ander te bekijken. De tempel der Matronen ligt buiten het museum. In het plaatsje zelf een heerlijk bakkie gedaan. Daar is een parade gaande van een Engels legeronderdeel. Onderscheidingen worden uitgereikt. Commando’s vliegen over en weer. Met plezier heb ik een en ander gevolgd. Rond het middaguur maar weer op de trappers om mijn weg te vervolgen. Tegen 1 uur roept een mevrouw mij aan. Zij heeft een pension en maakt zo reclame. Ik zeg,"te vroeg". Zij bied mij een frisdrank aan en verteld over de ouderlijke boerderij die zij heeft verbouwd tot pension. Ik krijg een volder mee. Wie weet maar nu niet. Ik schaft in Vierbaum. Zodra het fietspad te dicht hij de Rijn komt staat deze blank en is afgesloten. Er zijn hierdoor zeker 4 omleidingen. Dan is het toch wel weer even zoeken om op de route te komen. Ook door een beoordelingsfout een paar km omgereden. Voor deze keer maar patat met een braadworst gegeten zodat ik nog een stukje door kan gaan. Helaas is de camping waar ik wil overnachten dicht (wegens het hoge water). Ik bel aan bij een boerderij een lux dametje opent een luikje en ik vraag via het luikje in mijn beste Duits. Of men plaats heeft voor een tent. Ze weet het niet, ze past op en durft daar zo niet mee in te stemmen. Ze verwijst naar de roeivereniging aan Elfrater See op 500 meter van de boerderij ( is 2,5 km). Waar men wel plaats heeft en ook wel toestemming geeft om mijn tent op te zetten.(Een stuk van de rivier af) Een mooie rustige plek. Ik mag doezen in de kleedruimtes. Er wordt nog heftig geroeid op het meer en aanwijzingen gegeven vanuit een apart bootje. Ik drink mijn biertje en ga nog een stukje wandelen en daarna duik ik mijn slaapzak in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 107507

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: