De kop is eraf - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 Juni 2013 | Duitsland, Xanten

Gelukkig is het water niet veel gestegen en kon ik mijn tent gewoon weer op de fiets binden. Het is mooi fietsweer. Ik beland in Arnhem waar ik bij Beversport een paar waterdichte hoesjes een kompasje en thermometertje koop. Hier moet ik ook de brug over. Door de hoge waterstand zijn er al een paar veerpontjes uit de vaart, zodat ik telkens mijn route moet aanpassen. Dit werkt niet echt lekker. Bij Huizen over het Panerdensekanaal, dit pond vaart nog, morgen stopt deze ook. Wat problemen met de trapas van de fiets. Dus toch nog even zoeken naar een fietsmaker. In Lobith heeft de fietsenmaker niet het materiaal wel de tijd hij verwijst mij naar Elten daar is wel het materiaal maar niet de tijd. Ja morgen bent u de eerste. Dat schiet op zeg. Even goed de fiets in de gaten houden en dan maar verderop een fietsenmaker opzoeken. Het is zonnig weer ongeveer 18 gr C. Onder weg klampt iemand aan met de vraag "waarheen", als hij het hoort wil hij alles weten. Zijn vrouw zegt, het is zijn droom om zoiets te doen. "maar ik mag niet van mijn vrouw" zegt hij. Hij mag niet zonder haar en zij wil niet mee. "Nu is hij er weer dagen mee bezig" zegt zijn vrouw. Voor Emmerich ontmoet ik nog een fietser hij stelt zich voor als Sjoerd. Hij is aan het oefenen voor een tocht van Alaska naar Argentinië. Samen hebben we een stuk op gefietst. Ik heb hem wat tips gegeven. Maar misschien is dat niet nodig, wat hij gaat doen is wel andere koek. Net voor de brug wensen wij elkaar goede reis. Over die brug bij Emmerich zit ik op de Limes route. Toch gekomen waar ik wilde en mijn tentje opgezet op een camping in Xanten. Onderweg heb ik nog wat sponsorkaartjes kunnen uitreiken aan mensen die hier belangstelling voor hadden. De Romeinse stad COLONIA ULPIA TRAIANA heeft hier gestaan. De middeleeuwse stad Xanten is gebouwd met stenen materiaal uit de Romeinse stad. Morgen de thermen bekijken.
Vanavond genoten van een flinke jagerschnitzel met een paar pinten.

  • 04 Juni 2013 - 21:53

    Wubbe:

    Chris, je bent al bij de Romeinen aangekomen, je zal ze nog wel vaker tegenkomen op je route. In xanten staat ook de Sint-Viktordom met een belangrijke bibliotheek. Ik weet niet of deze te bezoeken is.

    Als je met een veerpont gaat let dan op als je van de pont af fietst op de steile helling, maar daar weet je alles van.

    Zwaai, Wubbe.

  • 05 Juni 2013 - 20:19

    Annie Kuipers:

    hoi Chris, ik ken die streek. leuk, succes.
    groetjes Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 107482

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: