Klein-Heubach - Reisverslag uit Kleinheubach, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Klein-Heubach - Reisverslag uit Kleinheubach, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Klein-Heubach

Door: Anneke en chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

12 Juni 2013 | Duitsland, Kleinheubach

Vandaag een fijne fietsdag van zo een 100 km onder de wielen gehad. Natuurlijk even bij een fietsenmaker langs want mijn versnelling is nog niet wat het wezen moet. En morgen wordt het klimmen. Dan verlaat ik de Main om over te steken naar de Tauber. Een paar flinke klimmen zitten daar. Na de gebruikelijke handelingen die men na het opstaan verricht stap ik tegen 9 uur op de fiets en groet de andere fietsers. En wens hun ook goede reis.
Maar goed vandaag was mijn pauze in Selingenstadt. Een stad met een zeer oude geschiedenis. In de buurt van het marktplein bevond zich omstreeks 100 een castellum voor een cohort, gebouwd onder keizer Trajanus. Ook is deze plaats lange tijd een bedevaartsplaats geweest van de Romeinse martelaren Marcellinus en Petrus.
Daar liep ik door een prachtige tuin, van de Benedictijnenabdij waar niet zo veel van over gebleven is. . Er is een kloosterstad achter de stadspoort de Steinheimer Tor. Ik heb genoten van al dat moois. Een verrassende tuin tussen rozen en astromerias een bed sla. Tussen buksussen en dahlia’s, knolselderij. En een bed artisjokken midden in een gazon. En een kruidentuin zo precies heb ik weinig gezien. Na het eten van een lekkere braadworst, nog gauw de markt langs voor wat sinasappelen. De dame achter de kraam maakte mij heel discreet attent op heet feit dat er nog mosterd in mijn baard was blijven hangen.
Jammer, dacht ik vanavond nog wat te hebben.
Ik wordt aangehouden door een Engels sprekende dame, waar ik heen ga. “Boedapest”, en dan komt er een bebaarde wat tanige man om de hoek kijken. Zij komen uit Nieuw Zeeland, en zijn op fietstour door Europa. Ze hebben het zuidelijke deel al gehad en Logeren nu bij een bekende die hun de stad laat zien. Ze trekken hierna door naar Polen en de Baltiche staten, dan via Scandinavië naar Nederland, in september. Ik nodig hen uit om als ze in de buurt zijn bij ons hun tent op te zetten. We zullen zien. Ik geef mijn kaartje aan de man, de vrouw is bij de bakker en komt naar buiten met een klein gebakje voor mij, sssssst beduid ze, lekker! Nu met het pontje over de Main. Ik hoef maar 2 keer wegens hoog water van de Main af verder kan ik blijven fietsen. Ben laat aangekomen op de camping van Klein-Heubach twee campings waren nog niet droog en een derde beviel mij niet. En ik zit nu mijn potje te koken. De jonge vrouw is vriendelijk ze rekent 7 euro. Ze vraagt mij of ik de sleutel van de does morgenvroeg aan een haakje voor een caravan wil hangen. Er is net een plekje voor mij. Haar man met een stel jonge mannen zijn de camping aan het schoon maken en zetten een grote tent op. Later staan ze een biertje te drinken. Zijn vader blijft harken en vegen. Volgende week is hier een roeiregatta, als de stroom het tenminste toelaat. Het water staat nog hoog.

  • 12 Juni 2013 - 23:11

    Andor:

    Dag reiziger,

    Vandaag (pas) begonnen met het lezen van de avonturen. Een stuk of twee, dacht ik. Nou, nog één dan. Toen nog één, en nog maar één... en toen was het 12 juni en op. Schrijf bitte door, want ik fiets zo toch een beetje mee. Ik ben gisteren voor het werk dwars door Engeland gereden, van Tees Valley aan de oostkust naar Lancashire aan de westkust, om op voor een conferentie op de grootste kerncentrale van het land (Heysham Power Station). Indrukwekkend, maar nog mooier was de tocht langs Yorkshire Dales National Park. Men waant zich in de shire van Lord of the Rings. Een mooie volgende fietstocht! Trapze de komende dagen en hou vol.

  • 12 Juni 2013 - 23:34

    Wubbe:

    Veel succes morgen met de klimmetjes, is iets anders dan in het vlakke polder. Doe rustig aan, hebt geen haast en vergeet niet om te genieten.

  • 13 Juni 2013 - 06:56

    Jolijn:

    Hoi Chris,

    Wat leuk om je zo te volgen op je bijzondere tocht. Je schrijft erg leuk en beeldend. Zo kunnen we mooi meegenieten.
    Heel veel succes met het klimmen. We blijven je volgen!!

    Liefs Robin, Michel en Jolijn

  • 13 Juni 2013 - 08:24

    Peter De Jong:

    Dag Chris!

    zo af en toe kijk ik op je site, en zo te zien heb je wat hoog water gehad. Maar wat ik zie gaat het lekker..., hou je haaks en geniet!

  • 13 Juni 2013 - 11:38

    Betty Schouwenaar:

    Ha die Chris,
    Evenals de anderen kijk ik s' avonds voor het slapen gaan altijd even naar jouw novelles. Ik had niet gedacht dat je nog tijd zou hebben om al die bezienswaardigheden zo goed te bekijken in kerken en kastelen
    . Zelfs met alle bijzonderheden uit de oudheid erbij verteld.
    Gisteren zelfs 100 km gefietst. Gelukkig doet de fiets het weer goed nog wel even de versnelling nakijken begrijp ik.
    Het is echt een belevenis zo te lezen. Jij weet in ieder geval waar Abraham de mosterd haalt (uit jouw baard!)
    Veel succes verder en hartelijke groeten van Laurens en Betty

  • 13 Juni 2013 - 16:32

    Adrie Van 't Westende:

    Hallo Chris,

    Je hebt de gang er al lekker in, zo te lezen.
    En aan eten en drinken ontbreekt het niet! Hebben ze daar onderweg ook jenever? Denk het niet he.
    Nou dat drink je dan maar weer op het FMK als je terug bent...
    Hoe gaat het met de blaren? O, nee, fietsers hebben soms ergens anders last van, maar je weet het, dan leg je maar een biefstuk in je fietsbroek!
    Ben jaloers op je Chris, ik zou ook alweer weg willen zijn, kan nog steeds moeilijk wennen sind ik terug ben....
    Ga nu ffff storten voor het huis voor Jean.
    Goeie reis verder!
    Adrie

  • 13 Juni 2013 - 20:06

    Andries Smit:

    Hallo Chris.
    Je adres word ons aangereikt.dus ook even reageren.
    Wij wensen je een hele goede reis en mooi weer toe.
    Hartelijk gegroet van:
    Iet en andries smit.

  • 13 Juni 2013 - 20:29

    Nel En Jan Pels:

    Hallo Chris,

    Heel leuk om je reisverhalen te lezen, je bent goed op dreef. We willen je graag spnsoren.In de Flevopost
    en in het kerkblad stond ook een prima verhaal over je tocht. We wensen jou verder veel plezier en leuke
    avonturen toe.

    Met een hartelijke groet,

    Nel en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 2774
Totaal aantal bezoekers 107426

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: