Soms gaat het minder, soms gaat het beter. - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Soms gaat het minder, soms gaat het beter. - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Soms gaat het minder, soms gaat het beter.

Door: Chris.

Blijf op de hoogte en volg Chris

13 Juni 2013 | Duitsland, Miltenberg

Vanmorgen bij het opstaan wilde ik eigenlijk blijven liggen. Ik dacht: "Moet ik nu echt weer". "Nee, je moet niet, maar je mag. En als je de boel niet oppakt dan kom je niet veel verder". Dus tegen kwart over 10 stapte ik op met niet veel zin. En fietste rustig naar Miltenberg. Een mooi stadje en meteen had ik zin in koffie. Voor een restaurant even proberen of er vrije WIFI is, ja als je wat gebruikt krijg je een code en mag je er 2 uur gebruik van maken, dus! Miltenberg is een mooi stadje, zoals er zo veel mooie stadjes zijn. De Maizert Tor uit 1400, met boven de doorgang het wapen van aartsbisschop Johan van Nassau. Vondsten uit de steen en ijzertijd getuigen van een lange bewoning. Hier hadden de Romeinen aan hun Limes tegelijk 2 Casteliums. Er is nog veel meer te vertellen maar ik moet ook nog fietsen. En nu begint het klimmen, en door de koffie, 2 zelfs, ben ik flink opgeknapt. En het is mooi weer, de zon schijnt zelfs fel. Ik heb mijn blog bijgewerkt met de vrije WIFI van het Restaurant. Dan verlaat ik de Main. En fiets door het mooie dal van de Erf. Dan een felle steile klim in de felle zon. Het is tegen de 24 gr C. Boven even op adem komen in de schaduw van een grote boom. Komt mij een andere fietser achterop om ook even uit te blazen. Ook uit Nederland. Johan uit Brabant. Plaats weet ik niet meer. Op weg naar Italië, Verona of Geroma volgt dezelfde route tot Regensburg. Als we uitgeblazen zijn gaat hij verder en ik ga achter hem aan. We gaan de zelfde kant op. Het is een matige klim van een km of 10. Na een kilometer neem ik het automatisch over en zo draaien we samen naar boven. Het klikt eigenlijk gelijk. Zo malen we naar boven tot dicht bij Hardheim maar de laatste paar km is het elk voor zich. De hellinkjes zijn van 9 tot 10 %. Dan helpt afwisselen niet meer omdat de een dan een andere cadans krijgt dan de ander. In Hardheim drinken we koffie en vertel ik over het doel van mijn tocht. Hij betaalt de koffie en mijn watertje met koolzuur. Als kleine bijdrage, dus dat stort ik in de pot. Nog een lekker ijsje voor de nodige energie, en we gaan weer. Het was malen naar boven, maar nu remmen naar beneden, zorgen dat het niet te hard gaat. Er ligt veel grint op de weg. Zo zijn we gauw in Koningsheim. Onderweg trek ik door de kabel van mijn voorrem heen. In Konigsheim wil Johan een slaapplaats zoeken en ik repareer mijn rem. Johan vindt geen slaapplaats en we gaan door naar Trauben-Bischofsheim. Nu aan de Tauber. Het is 6 uur in de avond. Johan pakt een hotel en ik ga door. Eerst inkopen, dan naar Edelfingen en het is weer licht stijgen. Ik rij de Tauber stroom op. In Edelfingen geen camping. Door naar Bad Mergentheim. Ik vraag maar niemand weet een camping als ik de moed dreig te verliezen stopt er een auto naast mij en een vriendelijke mevrouw vraagt waarheen. Een camping. Zij wijst mij de weg en dat is nog 2 km. Om 21.10 uur rij ik de camping op schrijf mij in en om 21.40 staat mijn tent. Er staan meer tentjes en daar wordt al in gesnurkt. Maak een kant-en-klaar maaltijd klaar. Intussen begint het flink te waaien en te onweren. Pak de boel op en in de tent, daar eet ik de half warme maaltijd op. En duik zo in mijn fiets kleding mijn slaapzak in. Ik heb vandaag 76 km gereden. Omdat ik laat op de camping ben maak ik weinig contact. Morgen verder.

  • 14 Juni 2013 - 13:25

    Wubbe:

    Chris je omschrijft het mooi, je mag, er is geen moeten bij. Als je zin hebt om te blijven liggen zal niemand je het kwalijk nemen. Behalve jij zelf misschien, als je verder wil zal je moeten opstaan. Het is jouw keuze. Na 1 of 2 tassen koffie kan je wereld er heel anders uitzien. Dat kan na een fles wijn ook, misschien dan twee werelden. Succes met je klimmetjes, denk er aan Chris dat soms kan een halve dag fietsen ook genoeg zijn.

  • 14 Juni 2013 - 17:18

    Lize Besseling:

    Hallo Chris, we genieten van je reisverhalen en kunnen zo een beetje meeleven. Heel veel succes.

    Groeten Sjaak en Lize

  • 24 Juni 2013 - 11:03

    Johan Verbeek:

    Hallo Chris,
    Ik ben afgelopen zaterdag aangekomen in Landeck (Oostenrijk) en hier blijf ik een week en ga naar weer verder naar mijn eindbestemming Merano. De afgelopen week heb ik een paar dagen een stuk minder gefietst dan ik eigenlijk zou willen, want met 36 gr is de lol er snel vanaf. Maar ja, ook ik moet niks en ik heb er evengoed van genoten. Ik heb gelezen dat je inmiddels in Wenen bent aangekomen. Respect!!!!
    Ik wens je verder veel succes en vooral veel plezier bij de verdere tocht. Ik zit nu achter een Oostenrijks toetsenbord en ik weet niet waarom, maar ik kan geen apestaartje vinden. Dus in mijn e-mail adres moet je voor add een apestaartje zien.
    Groeten: Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 107493

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: