Een regendag en in de verte, de zon. De Loreley - Reisverslag uit Heidesheim, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Een regendag en in de verte, de zon. De Loreley - Reisverslag uit Heidesheim, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Een regendag en in de verte, de zon. De Loreley

Door: Chris.

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Juni 2013 | Duitsland, Heidesheim

Vanmorgen bij het opstaan was het al wat kil. De zon scheen wel maar niet van harte. De tent droogt lekker op. Ik ben blijven liggen tot 7 uur. Ik hoor bij het Nederlandse echtpaar geluid dat geeft mij de zet om er uit te gaan. Dit echtpaar is van Ossenzijl onderweg naar Rome volgens Reitsma. Ingewijden zegt dit wel wat. De Deense jongens zijn ook wakker als ik terug kom van de does. Leuk 3 van die jonge knapen ongeveer 18 /19 jaar. Die met fiets en trein door Europa gaan. Deze ontmoetingen zijn leuk. Ik stap 10 over 9 op de fiets als laatste van de fiets kampeerders. Al gouw moet ik alweer van de Rijn af. “Hoch wasser”. Dan mijn weg zoeken langs zo klein mogelijke wegen, die zijn er niet altijd. Dus langs de drukke autoweg wat niet altijd prettig is. Bijna gaat het mis maar ik blijf op de wielen. Zo een smerig opstaand randje en in de regen blijft opletten. Ik heb vandaag een uur of 3 in een flinke regenbui gereden. Mijn nieuwe regenjas doet het goed. De campinghouder gaf aan dat Sankt Goar nog afgesloten was wegens het hoge water, de boodschap was dat we om moesten rijden door de heuvels. Ik denk, ik wil het eerst zelf zien en dan beslis ik wel. Ik kan dus wel door. Bij de koffie stonden een groepje Brabanders ook schuilend. Koffie te drinken en te geinen. Hoef je niet te werken? Mijn wedervraag jullie wel dan, beginnen ze te ginnegappen, Wij zijn allemaal profiteurs. Nu mag ik het zegt een van de dames, Haar mond valt open als ik zeg dat ik naar Budapest ga. Ik geef hun mijn kaartje. Sankt Goar een leuk stadje om door te rijden maar met regen!!! koffie drinken bij een pizzeria die net weer droog is terwijl zijn buren en nog andere winkels druk aan het schrobben en dweilen zijn. En de restanten uit de winkels in vuilcontainers gooien. De Rijn heeft hier een meter of 5 hoger gestaan Ik zag mensen pompen dweilen en boenen in garages, restaurants, hotels, en straten en pleinen werden door de brandweer schoon gespoten. Hierna komt de Loreley, ik vraag een passerende Duitser om een foto te maken met mij op de voorgrond. Inderdaad de Loreley. Pressies ervoor dreigt een afgaand schip dwars op de rivier te komen liggen. Er wordt gehold en geschreeuwd. Want een oplopend schip heeft moeite hem te ontwijken. Net aan. Als het voorbij is lopen er mensen naar de achter steven en wijzen. Er drijven grote stukken drijfhout, hele bomen zelfs in de Rijn. Zou het daar mee te maken hebben? Of toch.............

"Ich weiss nicht was soll es bedeuten.
Dass ich so traurig bin.
Ein Marchen aus alte Zeiten.
Das kommt mir nicht aus dem Sinn.

Verder zijn er leuke en wetenswaardige dingen te zien. Bij het stadje Brey. Waar ik kampeerde. Is een Romeinse waterleiding bloot gelegd. In Boppard bestond aan de zuidkant een bloeiende Romeinse nederzetting met een hoog ontwikkelde Keltische cultuur. Onder de naam Baudobriga. Het was een overslagplaats voor zware goederen. De huidige stadskern is gebouwd op Castelium BODOBRICA. Een deel van de Castelium muur is gebruikt in een want van de oude St. Severuskerk uit de 13e eeuw. Bijna alle stadjes hebben wel een Romeinse geschiedenis.
Het regent flink. Opeens in de verte een blauwe opening in de grijze lucht. Rudesheim dit hebben we vaker meegemaakt. Ongeveer 40 jaar geleden, als we dan reden in de regen richting Rudesheim zag je ook een blauwe plek in de verte en was het droog in Rudesheim, He Anneke! Ik fits een beetje samen op met een Engelsman en zijn Japanse vriendin op een fietsdagtochtje langs de Rijn en met een boot weer terug. Ze vragen veel over mijn tocht, ik geef hun een kaartje. Ze hebben Nederlandse vrienden. Ik ga met de pond over naar Rudesheim. Pension Bladesbach is nu een pizzeria. De 2 campings staan blank. Toch nog even door de Drosselcasse. Waar veel Rijnwijn geschonken en gedronken wordt. Ook nu weer heel erg druk en toch ook wel gezellig. Waar wij onze braadworst haalden is nu een ijssalon. Nee, geen wijn, ik moet nog fietsen en ga met de pont terug op de route. Nog 3 campings te gaan. 2 blank en een opgeheven. In Heidesheim bij Mains vind ik een Gasthous Zandhaze samen met haar dochter van Gasthous Rita verhuren zij kamers ik kom terecht bij Rita. Met op de hoek een pizzeria. Dus het wordt vanavond pizza. Ik does me lekker en ik werk mijn blog bij, want er is vrije wiffi. Daardoor kom ik laat op bed.
Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 107415

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: