Afgeleid door houtsnijwerk - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Afgeleid door houtsnijwerk - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Afgeleid door houtsnijwerk

Door: anneke, Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

07 Juni 2013 | Duitsland, Bad Godesberg

Het zonnetje bij het opstaan dat helpt inderdaad om op gang te komen want dat valt vanmorgen niet mee. Het wordt de hele dag mooi zonnig weer +/- 22 gr C. De buurman vraagt waarheen. Ik zeg Donau," zo, zo" Als ik zeg Budapest, zegt hij verrukt, klasse, respect. Maar hij zou dat nooit doen. Met de caravan is dat al een heel eind. Zijn caravan was hier tussen geschoven omdat zijn plek een meter onder water heeft gestaan, het water is nu weg maar de plek moet opdrogen. Mensen mijn wens van gisteravond is vervuld. Van, met die zon onder de palmboom en het water zakt. Maar nu ga ik verder op een palmboom zoeken waar ik onder kan zitten. Ik krijg haast, lever de sleutel van de does in en vertrek. Tot mijn schrik mis ik mijn zonnecel die ik op de dissel van buurman zijn caravan heb laten liggen, dus rechtsomkeer dan maar. Kost mij in totaal 8 km. Eindelijk op de route waar ik weer een aantal keren van moet afwijken vanwege het hoge water. En ik moet telkens zorgen dat ik niet te ver van de Rijn af kom. In Keulen de Dom bezocht en geluisterd naar een orgelconcert ongeveer 20 minuten. Toen ik afgeleid werd door het mooie houtsnijwerk, en daar een foto van wilde maken, werd mij vriendelijk verzocht buiten de hekken te gaan. Het geloop stoort andere mensen. Maar niet getreurd buiten bood een vrouw mij een rozenkrans aan, een kleine donatie was wel gewenst, ik kreeg er een gebedje bij, samen opzeggen. Nu fiets ik dus met een rozenkrans in mijn tas. Ik zoek een toilet en de toiletdame past we even op mijn fiets. Langzaam verandert het landschap om me heen. Nu zie ik de eerste heuvels met ruïnes en wijngaarden langs de Rijn. In een park in Bonn Zuid komen heel veel mensen samen er is bijna geen doorkomen aan. In de buurt van Bad Godesberg net voorbij Bonn vind ik een plaats op een wat hogere gelegen camping. De vriendelijke wat oudere mevrouw die mij inschrijft vraagt of ik morgen broodjes wil en melk en misschien nog andere dingen. Ik kan het bestellen. Ik bestel 2 volkorenbroodjes. Er staat ook een Nederlands echtpaar, hij is fietskoerier in Breda. Hij vertelt ook over hun fietstochten hij oefent daarvoor veel. Nu zijn ze met de auto. Naast mij komt een tent met Duitse jongeren die morgen naar een festival gaan in dat park in Bonn. Of ik mee wil eten, ze hebben veel te veel ingekocht. Ik heb net mijn hap op en zit vol. Even later brengt zij een koek, "voor toe" zegt zij. Later moet ik komen vertellen over mijn fietstocht en andere tochten, bij het genot van een biertje, voor mij cola omdat ik besloten heb om even geen bier te drinken. Zij maakt met haar vriend ook fietstochten. Vandaag heb ik 73 km gereden. Ik doe het wat rustiger aan omdat ik toch weer last van mijn lies krijg. Vanavond maar weer goed insmeren met Voltaren.

• 08 Juni 2013 - 20:53

Inge:

Hi pap,

Hopelijk gaat het snel beter met je lies, vergeet het fietsen niet op te bouwen. Je lijf moet hier ook langzaam aan wennen. Vandaag je groenten gezaaid in je tuin. Ik vermoed dat de eerste rij wortelen niet helemaal goeg staan. Namelijk een zaadje per 20 cm. Rest in groepjes gezaaid met de aangegeven ruimte ertussen. Liefs Inge