Het Roergebied er dwars door op de fiets. - Reisverslag uit Fühlingen, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Het Roergebied er dwars door op de fiets. - Reisverslag uit Fühlingen, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Het Roergebied er dwars door op de fiets.

Door: Chris.

Blijf op de hoogte en volg Chris

06 Juni 2013 | Duitsland, Fühlingen

Van Krevelt, waar naast mijn tent een boer aan het maaien is. Ik voel mij niet goed, mijn hart slaat steeds over als dat erger wordt moet ik misschien naar een ziekenhuis om even te laten kijken. En mijn lies begint ook flink op te spelen, lijkt een spier. Ik zal vandaag voltaren kopen en dat smeer ik er dan op. Ik breek om 8,30 op en ga door woonwijken, over industrieterreinen, langs havens. En dan ineens weer door landelijk gebied waar boeren aan het hooien zijn. En de leeuwerik boven het graan staat te zingen, geweldig. In een idyllisch dorpje met een typisch gasthous. Een kop koffie gedronken. Eigenlijk nog niet open maar toe maar. Dan weer stinkende installaties en havens. Dan het drukke maar toch mooie centrum van Neuss. Hier koop ik die tube voltaren, ik hoop dat het helpt bij die gevoelige spier in mijn lies. Neuss is een van de oudste steden van Duitsland met Trier en Augsburg. Het kreeg de rechten als Hanzestad aan de Rijn. Hier was de legerplaats NOVAESIUM van 16 jaar voor Christus. Deze werd vernietigd tijdens de Bataafse opstand in 69/70. Aandachtspunt mensen van de Batavia!!! Het is druk hier. Ik ga op een bankje mijn ontbijt doen tegen 11 uur. En doe wat inkopen voor de lunch.
Het water staat nog hoog, vanmorgen weer 2 campings onder water zien staan. Men zegt dat het water toch wat zakt. De dag kwam maar moeilijk op gang, ik moet mijn ritme nog vinden. Nu zit ik langs een mooi fietspad het lijkt mij een oude spoorlijn. Een stuk verder kom ik door een heel mooi stadje Zons met heuse muren en een stenen windmolen daarop deze zijn in de 14 e eeuw gebouwd. Ik ben aan gekomen tegen 19 uur bij Rhein-kassel. Net boven Keulen. De camping had nog net een droog eilandje in de Rijn met een soort palmboom erop. Zien jullie mij al zitten onder de palmboom hopend in de zon en zakkend water. Vandaag 77 km gefietst, En morgen door Keulen. Ik neem een tijdje avonds geen biertje in verband met die hartkloppingen, zien of dat invloed heeft. Het is druk op de Rijn ik wordt er een paar keer wakker van het motorgeronk.

  • 06 Juni 2013 - 19:03

    Wubbe:

    Chris je fietst inderdaad door het industriële hart van Duitsland. Hier zijn ook mooi historische industriële monumenten te vinden. Als fiets kedingkeding doet dan is het inderdaad een spoor, neem wel de goede wissel. Veel plezier, ik hoop dat je mooi plekje voor de nacht hebt gevonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 107409

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: