De tocht is begonnen. - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu De tocht is begonnen. - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

De tocht is begonnen.

Door: Chris.l

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 Juni 2013 | Nederland, Oosterbeek

Dag lieve mensen.
Eindelijk, ik kan op de pendalen. Anneke had een uitzwaai georganiseerd.
En tegen 8 uur kwamen de mensen, zelfs met spandoek en vlag en een heuse jell. Nu zal het wel lukken. Nog even wachten op Arjen die belt dat hij er aankomt. Om 8.40 vertrek ik en Arjen fietst met mij mee tot de Elburgerweg. In Elburg koffie met gebak, Ik ben de polder uit, de eerste klus zit er op. Ik stap weer op en ga via Nunspeet, Elspeet, Uddel, Kootwijk, Harskamp, Plankenwambuis richting Oosterbeek. Onderweg is het zo nu en dan net of er iemand achter aan mijn fiets hangt, ik kom dan bijna niet vooruit. Vals plat!! En rond Arnhem regelmatig een klimmetje. Kan ik er vast inkomen. Bij Oosterbeek doe ik boodschappen. Het is tegen half zeven. Ik wil naar een snakbar voor een patatje en frikadel speciaal. Niet te vinden. Ik zoek hier een camping, vind er een aan de Beneden Rijn. Leuk plekje, het is vandaag genoeg geweest. Ik heb 99 km gefietst. Voor de eerste dag genoeg. Inge belde, ik zeg dat ik sta op een camping aan de Beneden Rijn bij Oosterbeek, "De Rijnoever" te staan. Ik zit een broodje te eten en ineens staan ze achter mij. Ze wilden mij toch nog even uitzwaaien met Saar. We lopen rond op de camping, en Saar speelt op een klein scheepje. Ik ga slapen. Het heeft erg veel geregend in Zuid Duitsland en achterliggende landen en het water in de rivieren stijgt snel ik hoop dat het water vannacht niet te veel stijgt want ik sta er niet zover vandaan. De campingbaas rijdt wat zenuwachtig op zijn fietsje rond. Duim maar voor mij.

• 03 Juni 2013 - 20:19

Wubbe:

Chris, huis en haard achterlatend ben je weer op pad gegaan. Inmiddels zullen de eerste 100 kilometers erop zitten en hebt je pasta potje weer gekookt. Mijn pannetjes heb ik inmiddels weer opgeruimd, tent en fiets afgestoft en inmiddels heb ik ook al weer ook weer de eerste werkdag erop zitten.

Weggaan, op pad gaan is eigenlijk de grootste stap. De komende dagen zal je in je dagritme komen, je hoofd leeg maken en toch ook veel zaken op een rijtje zetten. Ik wens je hiermee veel succes, ook wens ik je heel veel succes met het behalen van je doelstelling, een huis voor Jean.

Ik zal je volgen op je blog, ik hoop wel voor je dat je geen hinder zult ondervinden van het hoogwater in centraal Europa. Succes Chris.

Wubbe

• 04 Juni 2013 - 07:55

Peter De Jong:

Hallo Crhis!
    ik wil je van hieruit even een goede reis toewensen en vele kilometers fiets plezier!!
    Ik zal je zo nu en dan volgen via deze site, lijkt me leuk. In ieder geval is de kop eraf!!

grt Peter (fiets maat van Wubbe in Italy)