Thuis in Dronten. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Thuis in Dronten. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Thuis in Dronten.

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 Juli 2013 | Nederland, Dronten

Zittend op een kademuur in de haven van Elburg. ( In overleg met Anneke zal ik tegen 8 uur in de avond thuis komen.) Overdenk ik deze dag. Weer mijn verhaal doen op de camping. Mensen die verbaast reageren bij de vraag waar ben je geweest, ze denken aan Maastricht en horen Budapest. Ook overdenk ik de reis. En alle verbazing die ik heb ontmoet. Het drinkt toch nog niet goed tot mij door dat het gelukt is en dat het weer voorbij is. De hele Veluwe over komen er weer momenten en flarden van de reis voorbij. Het is druk op de fietspaden van de Veluwe. Ik fiets via de knooppunten maar zit zo nu en dan danig in de knoop. Ik ga zo weer fietsen en vervolg mijn verhaal wel als ik thuis ben. De campinghouder is om 7 uur bezig met het schoon maken van de toiletten. Als ik klaar ben en de boel heb opgepakt komt hij mij een hand geven. En ik heb gelijk een klimmetje Oosterbeek in en neem eerst de richting Renkum. Ik heb geen goede route en wil het knooppuntennet oppakken. Dat lukt wel maar ik ben ze steeds weer kwijt. En rij daardoor te ver en om. op de heenweg was het 90 km nu bijna 100. In Elburg waar ik om 3 uur in de middag ben het kan sneller maar ik zat wat in de knoop weet u nog. Ik zoek eerst of er een kapper open is maar het is maandag. Eindelijk vind ik er een die op maandag open is en waar ik om half 6 terecht kan. Dan ga ik een biertje drinken en bestel een kipschnitzel. Met een buurman praat ik ook een poosje over mijn tocht, zijn vrouw heeft meer belangstelling voor de winkels. Het wordt allemaal krap met de bestelling. Maar het lukt. Om op tijd bij de kapper te zijn. Geknipt en getrimd eet ik nog een ijsje. Dan zit ik dus even op de kademuur. En om 19 uur vertrek ik naar Dronten. Voor de Haringweg komt Arjen mij tegemoet dat vind ik leuk. We begroeten elkaar met een omhelzing. En Hans en Gerda en Pa heb ik ook al langs zien rijden. Die staan nu op de hoek van de Haringweg. Hans filmt mij, leuk. Ik begroet hun, Arjen en ik rijden door. Bij de rondweg lopen Coby Fahner en haar zoon. We maken een praatje. Nu zijn we lekker op tijd en niet te vroeg. Riet en Anton Elshof rijden net voor ons we groeten. Bij nr. 14 wordt ik ook begroet. En vertel ik wat. Dan rijden we door naar huis en daar staan veel mensen mij te verwelkomen. 2 fotograven, van de Stentor en van De Flevopost. Ik zoek Anneke want die wil ik eerst begroeten. Ze is verstopt. Ik krijg wat omgehangen door Hue en Tuan. En eindelijk kan ik Anneke omhelzen. De tocht zit er op de laatste dag reed ik 99 km de stand is nu 3839 km ik zal in de loop van de week de andere 161 km bij fietsen zodat de 4000 vol komt. Als iedereen weg is zitten we nog even met de familie na te praten. Ik kom in de loop van de week nog terug op mijn reis. Het moet even wat zakken en ik vul gaandeweg wat foto's bij wat mij onderweg niet goed lukte. De tocht zal nog wel even in mijn hoofd zitten en ook de nasleep van de sponsortocht zal nog wel een staart hebben. En nu weer van te genieten om bij Anneke te zijn.

  • 22 Juli 2013 - 23:04

    Annie Kuipers:

    welkom thuis, en een geweldige prestatie Chris, wie doet jou dit na, en net voor je verjaardag toch in Drontn. OOk ik heb genoten van je reisverslagen, en van de ontmoetingen die je onderweg tegenkwam. nu maar hopen dat het huisje nog een dak krijgt.
    hartelijke groet, Annie Kuipers.

  • 22 Juli 2013 - 23:33

    Theo En Laura:

    Hoi Chris.. Daar was je weer!! Heel wat kilometers en avonturen erop zitten. Gefeliciteerd
    , een super prestatie. Leuk je verhalen te hebben gelezen en nu nagenieten van je avontuur!! Welterusten, in eigen bed ipv tent. Vr groetjes Theo en Laura

  • 23 Juli 2013 - 00:13

    Kees Van Haren:

    Geweldig dat je dit hebt gedaan. alle respect, en je leuke verhalen schitterend. En vast gefeliciteerd met je ........tigste verjaardag en hoop je gauw weer te zien op de Bataviawerf. groet, Kees.

  • 23 Juli 2013 - 01:22

    Alie En Harm Tiemes:

    Mooi dat je weer thuis bent en zoals ik heb begrepen uit je verhalen zonder ongelukken. Wij vinden het een grote prestatie zoals jij dit heb gedaan en je geregeld een weergave aan ons hebt gedaan. Geniet nu lekker de komende dagen met je Anneke en verdere familie.

  • 23 Juli 2013 - 17:19

    Wubbe:

    Chris, ik zie nu de foto's, als ik de beide foto's vergelijkt kan ik het wel zien dat de fietstocht je goed heeft gedaan. Je wordt straks wel een jaartje ouder maar eigenlijk ben je jonger geworden. Chapeau Chris.

  • 24 Juli 2013 - 08:05

    Adrie:

    Goeiemorgen Chris,
    Alweer een beetje gewend na je thuiskomst? Ik begrijp uit je verhaal in ieder geval dat je een mooie thuiskomst hebt gehad. En wat heb je een prestatie geleverd en onderweg wat problemen overwonnen! Ik bewonder je dat je elke dag de tijd nam ons mee te laten genieten op je reis. Je zult 's avonds best wel moe zijn geweest en af en toe misschien geen zin hebben gehad verslag te doen.
    Ik heb en ieder geval genoten en nogmaals: diep respect!
    Ik zie op de teller dat ook bijna 4000 keer je verslag is gelezen en zat te denken: als iedereen nu nog e
    ens een eurootje voor elke keer zou storten....
    Ik ga in ieder geval zorgen dat er nog een paar dakpannetjes komen voor het huis van Jean.
    Nogmaals bedankt Chris, en (ik weet niet wanneer het is) gefeliciteerd met je verjaardag!
    met pelgrimsgroet,
    Adrie


  • 24 Juli 2013 - 21:33

    Hans Seinen:

    Hoi Chris
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en hopelijk nog vele jaren bij in goede gezondheid

    Groetjes Hans en Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 1707
Totaal aantal bezoekers 107470

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: