Brand in Beieren. - Reisverslag uit Marktredwitz, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Brand in Beieren. - Reisverslag uit Marktredwitz, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Brand in Beieren.

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

10 Juli 2013 | Duitsland, Marktredwitz

Vanmorgen een goed ontbijt door oma klaargemaakt. Een soort gebakken levervorst. 2 dikke plakken met brood en 3 soorten mosterd.
De jonge man Nerry die mij gastvrij onthaalde woont dus bij zijn opa en oma. Ik rij om 9 uur weg en krijg het nodige klimmen te verwerken. Ik drink koffie op het mooie oude marktplein van Chep of Eder. Er is ook een interessante kathedraal. Dit is het gebied van de Zuid Etten Duitsers waarvan de meeste direct na de 2 de wereldoorlog hier verderven zijn. Dan afdalen en om 12.30 uur rij ik Duitsland in. Alleen mijn versnelling is niet in orde en vindt vanmiddag om 10 voor 5 pas een fietsmaker, hij overlegt of er nog tijd is om er wat aan te doen. Ik ben zelf al aan het afstellen geweest maar hij wordt steeds slechter. Hij wordt gemaakt maar, een maar, de derarjeur is schel. Dan vertel ik van de breuk. Dat kan de oorzaak ook zijn dat de tandwielen bij enkele versnellingen niet tegenover elkaar zitten. Maar toch rijdt de fiets nu weer goed. Bij het uitrijden van Marktredwitch roept een man mij. Vraagt waarheen enz. Ik vertel. Het is een groepje fietsers dat elke week een rondje fietst en hier op elkaar wachten. Ik moet steeds meer handen schudden. Maar dan ga ik. Na 15 min. Zitten ze achter mij. Ik wil doorrijden maar hun route is veel mooier en net zo lang, ik laat mij overreden. Hij is een mooie bosweg waar flink steile klimmen in zitten. Ik fiets vandaag toch 72 km en nader het hoogste punt van de Praag route. Ik stop om 8 uur in Brand in het Fichttelgeberge in Beieren. Dat Beiers is maar slecht te verstaan. Ik moet bij het zwembad zijn. Daar staat een nummer dat ik bellen kan. De ambtenaar zegt dat zijn collega zo komt, ik wacht 20 minuten. Dan zet ik toch mijn tent op. Er wordt geroepen vanaf het zwembad, dat sinds 2004 gesloten is. Ik krijg een sleutel van de toiletten en does en de man blijft maar kletsen in het Beiers. Ik maak wat eten. En wordt uitgenodigd door de buurman, der Fransel een muzikant op keyboard uit Augsburg. Voor het drinken van een glas Slivovitsj. Dat sla ik niet af. De gemeente ambtenaar heeft al de nodige Slivovitsj gedronken. Tegen 1 uur ga ik de slaapzak in. en de ambtenaar waggelt naar huis.

  • 11 Juli 2013 - 09:48

    Adrie:

    Goedemorgen Chris,
    Hij gaat goed....., wat een ontmoetingen heb jij! En ja, dat Beiers, daar kun je niet zoveel van maken. En dan weer overschakelen van Beiers op Frans, terwijl je net het Slowaaks achter je hebt gelaten....
    Maar het zal bij jou ook wel zo zijn: de pelgrimstaal is internationaal!
    Blijf genieten, Chris. Dat probleempje met je versnellingen komt ook wel weer goed. Misschien moet je ook niet teveel versnellen.....
    Hartelijke groet en Bon Camino!
    Adrie

  • 11 Juli 2013 - 19:42

    Hans En Gerda,:

    Goedenavond Chris,
    je hebt de laatste anderhalve week heel wat beproevingen moeten doorstaan, maar wat heb je fijne ontmoetingen gehad, van mensen met belangstelling voor je tocht en van mensen die je op hartelijke wijze een gastvrij nachtelijk onderdak gaven en zorgden voor een goed ontbijt met een lunchpakket voor onder weg en de mooie gebieden waar je doorheen fietst met veel geschiedenis, dat is toch genieten. Ik hoop dat de verwondingen die je hebt opgelopen inmiddels weer wat genezen zijn. Wij volgen je op de voet en kijken op Google maps wat voor mooie omgeving je overal langs komt, het ene gebied welvarender dan het andere. Chris wij wensen je verder een behouden fietstocht richting naar huis en geniet van de dingen die je nog te zien krijgt en van de geïnteresseerde mensen die nog mag ontmoeten.
    Met Pa gaat het goed, hij houdt zich de laatste tijd goed bezig met zijn tuintje en wij hebben veel verse groenten en aardbeien.
    Groetjes van ons en van Pa.

  • 11 Juli 2013 - 22:30

    Chris:

    Ja Adrie de pelgrimstaal is internationaal. Je merkt het steeds weer. En De schelp zie ik ook hier regelmatig.. Maar ik had een metalen schelpje bij mij maar die ben ik verloren. Heel jamer. Neem je nog een biertje donderdag avond en zing je dan ook voor de moeite nog even mee.
    Hans en Gerda. Ja de wonden genezen goed en ik ben blij dat het gniet gaat onsteken. Mooi dat pa nog zo in zij tuin kan zijn. Hij onserhoud het spuiten van mijn aardappels ook. Doe hem de froeten. En alle mensen een groet van mij.
    Alle mensen de groeten van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 107486

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: