Van de Rijn naar de Main. - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Van de Rijn naar de Main. - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Van de Rijn naar de Main.

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

10 Juni 2013 | Duitsland, Frankfurt am Main

Vanmorgen heb ik afgesproken voor het ontbijt om 8 uur met de hospita. Ze had het liever wat later gehad. Ik word om 5,30 wakker en doezel nog even in. Dan word ik weer wakker en zie dat het 7 uur is, dat denk ik tenminste te zien! Ik knap mij op en kleed mij aan Maak de tassen die ik bij mij heb, in orde. Ik denk, ik moet maar niet te vroeg zijn. Het ontbijt is 2 huizen verder. Met mijn tassen ga ik naar mijn fiets, pak alles op. Het hondje slaat aan. Het is 8,20 denk ik . Gaat er een raam open en de hospita zegt met een slaperig gezicht, Wirr hatten doch 8 uur abgesprochen. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 7,20 is. Ik heb mij goed verkeken. Wat nu. Zij zegt wacht 5 minuten dan ben ich vertich. Goed, ik krijg een goed ontbijt, ze bracht telkens wat dingetjes na die ze vergeten was. Ik reken af en vertel mijn verhaal over Jean en krijg een kleine bijdrage mee. Dan richting Mains waar ik de stad in rij en bij de Dom stop. Mains was in de vroeg - Romeinse tijd een belangrijk legioen plaats. De naam MOGONTACUM gaat terug naar de Keltische god Mogon. Er werden een laat Romeinse scheepswerf en scheepsdelen uit de 4e eeuw blootgelegd. De Dom uit verschillende stijlen samengesteld. Het is gesloten, ook het naastgelegen Gutenberg-muzeum gewijd aan de Duitse uitvinder van de boekdrukkunst, is op maandag dicht. Het Romeins - Germaans Centraal Museum is ook gesloten. Ik drink een kop koffie bij de Dom en rij wat door de stad. Het regent en ik ga de brug zoeken waar ik over moet. Het vertrouwen in mij intuïtie en richtingsgevoel krijgt vandaag een flinke knauw. Na 10 km door de stad zwerven, brengt uiteindelijk mijn GPS mij terug op het punt waar ik de stad binnenkwam. De brug over naar Wiesbaden. Aan de andere kant ineens een man met een rugzak, vraagt waar ik heen ga, ik zeg de Rijn oever op en naar Boedapest, Hij wijst naar de grote weg en zegt de Rijn oever is grote drek. Ineens zie ik zijn Schelp, "op weg naar Santiago". Ja, en hij gaat en krijgt haast, ik ben 100 meter verder en draai om, ik wil eigenlijk wel een foto. Kom terug op de brug, is hij verdwenen. De brug al over? Moet hij wel erg hard hebben gelopen. Ik volg de weg en doe wat inkopen bij een supermarkt. Dan door en zoek ik de Main op, ook deze heeft heel hoog gestaan. Toch volg ik de fietspaden langs de oever en dat lukt hier beter dan langs de Rijn. Al zijn sommige stukken erg modderig, en worden mijn fiets en tassen echt smerig en ook mijn benen. Ik kan wel de grote wegen mijden. Het rijdt wel plezieriger. Ik rij nu onder de dalende vliegtuigen van vliegveld Frankfurt. Ik lunch in Flörsheim bij de St. Galluskerk. Deze wordt gerestaureerd aan de binnenkant zijn ze steigers aan het zetten. Ik mag even binnen kijken ondanks dat veel afgedekt is kun je zien dat het een mooie kerk is. Kan over een stuw die bij het industrieel erfgoed hoort maar kom met mijn zwaar beladen fiets de trappen niet op, het pontje even verderop vaart niet. Dan maar over de Main brug bij Sindlingen. Zo kom ik weer op de route en het rijd lekker. Ik zet er nu even de sokken in. Eerst door bos en landelijke omgeving en even weg van de rivier. Ineens zit ik in de stad Frankfurd en weer langs de Main. Het is druk op dit pad, op letten dus. Ik rij door tot de camping in stadsdeel Rumpenheim. En ja hoor hij is droog. Ik zet mijn tent op en besluit morgen een rustdag te nemen, niet geplant wel nodig en om wat nodige dingen te doen, zoals een wasje, niet alles ruikt zo heel fris meer. En een internet winkel te vinden om wat bij te werken. Op de camping is een echtpaar dat mij waarschuwt voor hoog water aan de Donau, Schijnt veel erger te zijn dan hier. Ook Bratislava en Boedapest. Hij heeft daar als zijspanpassagier meegedaan aan motorcrosswedstrijden. Ik ga kebab eten in de stad aan de overkant. Een bewolkte dag vandaag met zo nu en dan wat regen. +/- 20 gr C. Als ik terug kom is het restaurant bezet door een groep jachthoorn blazers die daar repeteren ongeveer een half uur verder houden ze hun pols en tong los..
Vandaag 83 km gereden en in totaal nu een 662 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Ik ben een man van 65 jaar en maak zo nu en dan een fietstocht door Europa naar de hoofdsteden van de EU.

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 107411

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 03 December 2013

Afrika, Guinee, Kindia.

03 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Dronten-Wenen-Bratislava-Boedapest-Praag-Dronten.

08 Juli 2010 - 27 Juli 2010

Naar de Zeemeermin die er niet is.

01 Augustus 2009 - 09 Augustus 2009

Zamen met Anneke een rontje zuidelijk Nederland.

13 Augustus 2008 - 29 Augustus 2008

Aardappels halen in Berlijn op de fiets.

03 Augustus 2006 - 19 Augustus 2006

Dronten-Brussel-Parijs-Dronten

07 Augustus 2004 - 25 Augustus 2004

Met Anneke naar Londen op de fiets.

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Samen met Wubbe fietsen naar Rome.

03 Mei 1999 - 15 Augustus 1999

105 dagen onderweg, heen en terug Santiago.

03 Juli 1998 - 18 Juli 1998

Fietstocht langs de Loire in Frankrijk.

01 Juli 1997 - 15 Juli 1997

Mijn eerste langere fietsreis.

Landen bezocht: