Na 4 dagen Kindia Guinee. - Reisverslag uit Kindia, Guinea van Chris Huisman - WaarBenJij.nu Na 4 dagen Kindia Guinee. - Reisverslag uit Kindia, Guinea van Chris Huisman - WaarBenJij.nu

Na 4 dagen Kindia Guinee.

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

24 November 2013 | Guinea, Kindia

4 dagen nu in dit warme land. Ze zijn verbijsterend indrukwekkend, fascinerend en nog veel meer van die woorden. We zijn opgehaald door Fanussa en hebben de eerste nacht bij hem en zijn vrouw en dochtertje gelogeerd. Hij heeft ons naar Kindia gebracht, 135 km het land in. We worden nu goed verzorgd door onze Nederlandse gastvrouw van de stichting Dauphin die hier een lagere en middelbare school beheren. Een prachtig initiatief in een land waar onderwijs de sleutel is. De wegen zijn erg slecht door de regen, dit is het natste land van Afrika. De mensen zijn armmoedig maar ook blijmoedig. Ze zijn trots en beslist niet verloren ze gaan ervoor maar dan wel op hun manier. Het is een mooi land, en wij komen er beslist weer terug. Wat je aan inventiviteit ziet is verbazingwekkend. Met Jean gaat het goed en ook met zijn vrouw Fanta. Ze nemen ons overal mee naar toe. Fanta kijkt ons nooit direct aan en wendt zich ook niet rechtstreeks naar ons altijd via Jean. Zij beschouwd ons als haar schoonouders, en die houding is uit respect naar ons.
Het huis ziet er goed uit en het dak komt erop. Jean doet het anders als eerst de bedoeling was, hij doet het nu goedkoper. Dit is een goede houding. Het land is vrij donker wandtapijt er is meestal in de meeste wijken geen elektra. In de wijk waar Jean gaat wonen is 24 uur elektra en stromend water.
Volgende week dinsdag gaan we verder het land in voor 4 dagen.
We zien wel weer wanneer er weer stroom is.
Wij vinden het een mooi land.

• 24 November 2013 - 18:53

Alette Huisman:

Lieve Chris, Anneke en Arjen,
    Fijn dat het goed gaat met jullie in Guinee. Het is ook mooi om te horen dat Jean en Fanta jullie zien als (peet)ouders. Ze zijn jullie dankbaar dat ze een mooie toekomst op kunnen bouwen.
    De indrukken zijn overweldigend merk ik. Ja, Afrika is een heel mooi en bijzonder contingent. Arm (soms ook armoedige streken) maar o zo mooi om te zien dat je ook met weinig gelukkig kan leven. Ook de flora en fauna is vaak adembenemend. De Afrikaanse mensen zijn zeker mooi en vaak heel vriendelijk. Afrika ligt in onze harten.
    Wij wensen jullie een hele mooie en fijne tijd verder samen.
    Snel tot horens.
    Liefs Toon en Alette

• 24 November 2013 - 19:30

Annie Kuipers:

hoi Chris en Anneke, Jean en Fanta,
    wat geweldig om dit allemaal te horen. jullie mogen supertrots zijn dat het gelukt is. en nu maar even genieten.
    doe Jean de hartelijke groeten.
    groetjes Annie